Dagens mål: Skriva in mig på universitetet!!
 
Jag gick till Downtown och hittade en mysig market där jag köpten en latte. Alltså wow, denna latte! SÅ god och SÅ stor! Heaven! Satt där och chattade, läste lite bok och allmänt laddade upp för det kommande stora ögonblicket. 
 
Efter ett tag börjar jag strosa bort mot San Jose State University, som i framtiden kommer förkortas SJSU. Går in till International Gateways som ska ta hand om mig. Jag får skriva in mig, visa alla papper och sedan efter 20 minuter är jag INSKRIVEN! Får schema för Orientation Week och annat matnyttigt. Lyckas även mingla (ja, du läser rätt) mig till en utflyckt till San Francisco på fredag. Helt gratis. Väldigt oklart vilka som åker med på denna resa dock, men det kommer bli kul! 
 
Åkte och åt lunch och minglade med killen som satt vid bordet bredvid mig, som, utan att gå händelserna i förväg, kommer att stalka livet ur mig de närmsta dagarna. Han var dock vid detta tillfälle väldigt hjälpsam och tipsade om massa coola ställen att åka till! 
 
Idag har jag också bestämt att det är YOLO som ska symbolisera min höst. Jag ska göra saker som jag annars inte brukar göra och när jag väl ska göra något, ska jag göra det till fullo. Kommer fortsättningsvis inte snåla på några dollar om jag hellre vill ha något annat på menyn än det som är bäst pris på, som jag ALLTID vanligtvis gör i Sverige. Så okej, nu kör vi!!! 
 
 
10/10
 
 
Var redo, alltid redo! (Citat: Scouterna) 
 
PUSS 
C

 

Kommentera

Publiceras ej