Idag var det andra dagen i skolan! Är helt slut efter denna dag! Det är så mycket intryck, så mycket nya människor och så mycket information. 
 
Vi började dagen med att köpa en kaffe på Starbucks, för att sedan få reda på att det ej var tillåtet att ha i den salen som vi skulle vara i. Detta resulterade med hetsdrickning. Det var ju X antal andra som också gjort som jag, så minglade utanför. Vi fick höra några presentationer under förmiddagen. Den första var att anpassa sig till "new home" här i USA, kändes lite som att jag var 15 år när jag satt det. Allt var ganska självklart.... Sedan fortsatte det med att universitetspolisen presenterade sig. Han berättade även om vad man ska göra i nödsituationer och hur man ska agera/tänka på om det kommer in någon på skolan och börjar skjuta omkring sig. HELT SJUKT. Det var först efter presentationen han sa att det är "very unlikely to happen". Herregud. Fick lite panik där ett tag. Men det känns inte alls lika tryggt här som det gör i Sverige. Här ska man INTE gå själv när det är mörkt och då anses San Jose vara mycket tryggare än många andra ställen i USA. Skönt att Uber är billigt....

Det jag lärt mig under på sisone att det är inga problem att göra av med pengar här. ALLT kostar så mycket!! Att delta i sport är helt uteslutet för att avgiften är så hög. Det bara regnar avgifter över mig. Idag var jag ganska upprörd hur jag kan betala så extremt mycket pengar för att gå på den här skolan och då kan jag inte ens få de kurserna jag vill. Just nu och de kommande veckorna kommer jag behöva KRIGA för att få var och en av alla mina fyra kurser. Kommer inte kunna ta två datakurser som jag verkligen skulle behöva, för att de är så sjukligt fulla. Har inte förstått hur framstående SJSU är inom Computer Scicence! WOW. Men det kommer att lösa sig! 
 
Så eftermiddagen gick åt till att maila professorer och försöka flörta in mig. Har fått två svar som verkar lovande!!
Kände mig så extrem viktig och sofistikerad när jag gick med en kaffe i handen, min dator, mitt nya datorfodral, väska och gröna klänning. Ser verkligen fram emot att börja plugga! 
 
Under kvällen gick jag och Emelie en power walk! Jag har även gjort matlådor och ätit en egenkomponerad sallad. 
 
Bilder på detta:
 
 
Dagens lunch intogs här!
 
 
 Selfie
 
 
All in på att flörta in mig
 
PUSS
C
 

1 kommentarer

Swag1238

17 Aug 2016 09:20

Wow! Lycka till med att få dina kurser!!

Kommentera

Publiceras ej