Nu har jag gjort San Francisco-debuten!!!! Jag har under dagen bara gjort ett skrap på ytan (extremt litet sådant) och ser fram emot att fördjupa mig massor. Men nu till början av dagen.
 
Jag går till mötesplatsen hemifrån. Jag är lite sen + solen steker -> svettig Carolina. Jag får kyla ner mig kvarteret innan så gott jag kan innan det är dags att se vilka jag ska åka på denna resa med. Jag går runt hörnet och där står... *trumvirvel*... En grupp med asiater och ett litet gäng personer av europeriskt ursprung. De EUiga stod i solen och av förklariga anledningar kunde jag INTE stå i solen, så jag gick in i skuggan. När det lugnat ned sig lite gick jag fram till dem och fråga var de varifrån. ALLA var från Tyskland. Låstades inte om som jag kunde tyska och vid ett tillfälle hör jag mig själv säga: "Ich komme aus Schweden" vilket får alla i någon typ av chocktillstånd. Kanske allra mest jag själv. Som killen jag satt bredvid på bussen sa: "It's the asian, the germans and.. you". Måste säga att detta sammanfattade min dag väldigt bra! Jag hängde på tyskarna under dagen och blev det lite rosa fåret i gruppen med min tröja. lol
 
MEN åter till resan! Första stoppet var Golden Gate bron! WOOOW vad cool! Nästa gång jag är där ska jag cykla över bron, men det är en annan histora. ALLA skulle bli fotograferade utanför och sedan kunde vi åka vidare. Då åkte vi ned till Pier 39, vilket också var så fint! Vi såg sjölejon och åt nästan på Bubba Gump Shrimps (tyvärr alldeles för lång kö). Vi gick runt, beställde hamburgare som vi väntade på i 40 minuter innan de blev klara och gick upp på den kända kullen och runt lite. Det var najjs! Glass var också givet!
 
När vi kom tillbaka gick jag och två andra tjejer till affären och dels fashinerades över alla produkter men också köpte lite mat. Sedan skulle jag ta bussen hem men den var inställd från den stationen jag stod och väntade på insåg jag efter ett tag. Jag beslutar mig då för att ta en uber!! Så jag gör min uber-premiär! Tog det billigaste, vilket var pool, så det hoppade in en annan kvinna i bilen och vi pratade om ALLT. Alltså wow på alla dessa trevliga människor i det här landet!!!!!!!!!!!! Jag ska försöka ta hem det till Sverige!! 
 
Så.. sammanfattning? 
San Francisco 10/10
Uber 10/10
 
Här kommer i vanlig ordning några bilder! 
 
 
The bridge!!!
 
 
Sjölejon!!!
 
 
Syn mot SanFran
 
 
Ser ni Alcatraz? 
 
 
"Världens krokigaste gata" och legenden
 
 
WOW!
 
 
All Swedes in the same picture! 
 
En fantastisk dag med andra ord! 
 
PUSS
C
 

Kommentera

Publiceras ej