Herregud vilken dag! 

Jag har enligt hälsoappen på telefonen gått 2,6 mil (?!?!?!?!), ja, du läste rätt. Har även snittat runt två de dagar jag har varit här, men detta var ju extremt! Har även som följd fått lite ont i höfterna... Haha, jag börjar bli gammal osv..

Men jag tog idag bussen till Santa Cruz, som ligger vid kusten, vilket tog en timme! Till en början var det molnigt, men det sprack upp senare under dagen! Åt lunch på Saturn Café vilket jag tänkte skulle vara heaven med tanke på att favoritplatsen i Stockholm är Café Saturnus. Tyvärr blev detta ett magplask, vilket nog beror på att jag valde alldeles för nyttiga saker att äta. Jag åt en soppa, vatten och kaffe medan alla andra hade milkshakes och berg av pommes. Kaffet var tyvärr inte drickbart och jag kastade därmed 3 dollar i sjön. Nåja, lugn nu. Man måste våga för att vinna (eller förlora). 
 
Annars bjöd SC på vackra vyer och härliga prommenadstråk. Vad jag undvek maximalt var nöjesfältet med tivoli. Gick där några minuter och såg på alla amerikaner, gigantiska dounuts och stånd för att sedan snabbt fly fältet. Gick lite på stranden men framförallt på en walk utmed kusten! MAGISKT!!!

Funderade över livet och vad jag mår bra av. Kom snabbt fram till att jag behöver ha min egen tid ibland. Att bara ha haft de senaste dagarna sedan jag kom hit till att strosa runt (älskar prommerna), lyssna på podcast, läsa böcker och göra precis som JAG vill är en otrolig gåva. Att hoppa från café till parkbänk till café har varit sååå härligt. Jag tror att jag passar ganska bra här där alla människor är så öppna, vill prata med en och är såå trevliga hela tiden. Jag gilar att säga "Morning" när man möter någon på gatan på morgonen utan att få den där stela blicken man får i Sverige. Jag ÄLSKAR helt enkelt att mingla. 
 
Nog om det, sedan tog jag bussen tillbaka till San Jose där jag gick på en lägenhetsvisning. Det var en superfin lägenhet så vi får se om vi kan titta på något annat imorgon! Annars är detta en het kandidat! 

Sedan gick jag därifrån hemåt och stannade på vägen i det trevliga kvarteret i Willow Glen och tog en burgare! Såå värt för jag var så hungig! 
 
Här kommer bilder från dagen! :-)
 
 
Välkommen till Kalifornien!
 
 
 
Utsikt mot Santa Cruz
 
 
Det här Cafét såg så himla härligt ut! Mycket coolare i verkligheten! 
 
 
Dagens finaste utskikt!
 
 
Burgare och öl - såklart!!! 
 
Återkommer imorgon! 
 
Puss,
C

2 kommentarer

Swagman1234

11 Aug 2016 07:13

Vilken fantastisk blogg, kommer lätt att följa din spännande resa i USA!

Svar: Roligt att höra Swagman1234! ;-)
Carolina Broberg

Anonym

11 Aug 2016 22:11

Tack att du delar med dig. Jag kommer garanterat följa o gilla allt! Love you❤️

Kommentera

Publiceras ej